CV-exempel

DropDown

Kundtjänst

StarStarStarStarStar

Kundtjänst

Anna-Lisa har valt Harvard-mallen för dess professionella och strukturerade utförande som hjälper henne att på ett enkelt och tydligt sätt hjälper henne att visa upp sina tidigare erfarenheter och färdigheter för potentiella arbetsgivare.

Skapa ditt CV

"Lyhörd kundtjänstrepresentant med över 10 års erfarenhet i den kortsiktiga försäkringsbranschen för både privat- och företagskunder. Jag är mycket skicklig och effektiv lyssnare och kommunicerare som fokuserar på att lösa konflikter och kundernas frågor snabbt."

Anna-Lisa Hedenborgh - Kundtjänst

CV-Exempel - Kundtjänst - Harvard-mall

Innehållsförteckning

Skriv det perfekta kundtjänst-CV:t som landar dig drömjobbet du alltid letat efter

Kundtjänstrepresentanter är nyckelpersoner inom alla typer av organisationer eftersom de har förmågan att stärka eller försvaga ett företag. Det är idag många som betygsätter företag baserat på hur de blir bemötta när de tar kontakt med dem för första gången. Om de uppfattar deras bemötande som negativt kan de tappa lojalitet till varumärket och som resultat köper de mindre produkter från dem.

De bästa kundtjänstrepresentanterna är medvetna om att de är de som ger det första intrycket av företaget de representerar och att de bär kunders uppfattning om varumärket på sina axlar. Bra kundtjänstmedarbetare strävar därför i regel efter att ge bästa möjliga support i alla former av kontakt och att vara där för kunderna när de till exempel behöver information om produkter, funktioner och tjänster.

Behöver du hjälp med att skriva ett riktigt bra CV?

Kom igång idag!

Vill du lyckas övertyga en potentiell arbetsgivare om att du har vad som krävs för att göra deras kunder nöjda och se till att de fortsätter komma tillbaka måste ditt CV tydligt visa upp de egenskaper som krävs för att lyckas med detta. Ditt CV återspeglar din professionella sida och det är därför extra viktigt att du lyckas imponera på potentiella arbetsgivare och rekryterare genom att skapa ett riktigt bra kundtjänst-CV.

I denna artikel får du lära dig hur du bäst lyfter fram alla dina färdigheter och styrkor som kundtjänstmedarbetare och du får sen även se ett exempel på hur ett kundservice-CV kan se ut.

Master-CV

I grunden för varje bra jobbansökan hittar vi ett bra master-CV – ett omfattande dokument som går igenom all din utbildning, kompetens och arbetslivshistoria. Ett master-CV är ett slags grundläggande dokument som du kontinuerligt uppdaterar efter hand som du får nya erfarenheter och kunskaper.

När det väl är dags att söka jobb använder du sen ditt master-CV för att skapa din ansökan specifikt för tjänsten du söker. Detta känns kanske jobbigt men kommer i slutändan att löna sig då du både sparar tid och kan presentera dig på bästa möjliga sätt med ett CV som är anpassat efter tjänsten du söker. 

Ditt master-CV måste:

  • Ha bra fly, vara logisk och enkelt att läsa

  • Vara skrivet med vanligt svart teckensnitt mot en vit bakgrund

  • Var felfritt, utan stavfel, särskrivningar eller dålig grammatik

  • Vara väl presenterat, stilrent, organiserat och professionellt

  • Lista dina jobb från det senaste (eller nuvarande) till ditt första

  • Lista utbildningar och kvalifikationer på samma sätt

  • Inkludera både mjuka och hårda färdigheter

Läs därför noggrant igenom ditt CV flera gånger för att se till så att du inte missat något – detta CV ligger till grunden för alla dina framtida jobbansökningar. 

Inkludera alla dina tidigare jobbtitlar, allt ansvar och eventuella utmärkelser du fått inom varje roll. Detta kommer till en början såklart att vara lite tidskrävande, men samtidigt otroligt viktigt för din framtida framgång på jobbmarknaden.

När du skriver ditt master-CV bör du även spara ner kopior på alla dina relevanta kvalifikationer, utmärkelser, referensbrev och annan betydelsefull info. Spara sen allting tillsammans i en säker mapp med ditt CV.

Camera Flash

Tips från CV-coachen

Korrekturläs och redigera alltid ditt master-CV noggrant för att säkerställa att det är felfritt. Har du dessutom möjligheten bör du även be någon annan att kontrollera det en extra gång. Det sista du vill ska hända är att du inte blir uppmärksammad av rekryterare på grund av ett grundläggande grammatik- eller stavfel.

Så här använder du ditt master-CV för att skapa ett anpassat kundtjänst-CV

När ditt master-CV är klart och du gett dig ut och hittat en tjänst du vill söka är det dags att skriva ett anpassat CV specifikt för det jobbet. Först bör du läsa igenom annonsen noggrant och notera de viktigaste kraven som arbetsgivaren ställer på potentiella arbetstagare. Ofta använder arbetsgivare nämligen nyckelord i sina arbetsbeskrivningar för att bättre kunna sålla bland sina ansökningar.

Det enklaste sättet att identifiera dessa nyckelord är genom att läsa igenom arbetsbeskrivningen och tänka på ord som normalt används för att beskriva tjänsten. Söker du till exempel en tjänst inom telekom kan du leta efter termer som: reklamation, ordermottagning och teknisk support i arbetsbeskrivningen.

Tänk också på att olika företag ibland anger kundtjänstjobb med olika titlar. De vanligaste att leta efter här är kundsupport, kundservice, ordermottagare, säljstöd, kundkommunikatör och orderadministratör. Utöver det kan du även söka på deras engelska titlar, som customer support, customer service eller customer relations.

Nästa steg på listan är sen att kondensera ditt master-CV till ett snyggt och professionellt kundservice-CV som tar sig förbi scanningsmjukvara och sen direkt fångar läsarens uppmärksamhet. Du kan uppnå detta genom att extrahera all relevant och betydelsefull information från ditt master-CV och sen lägga in denna på ditt nya, skräddarsydda CV. Se dock till så att du endast inkluderar information som är relevant för tjänsten du söker.

Har du till exempel flera års erfarenhet inom kundtjänst behöver du kanske inte inkludera din praktik på snabbmatsrestaurangen, då detta inte längre är speciellt intressant eller viktigt för arbetsgivaren att veta. Söker du däremot jobb som kundtjänstmedarbetare för just den snabbmatsrestaurangen är det givetvis en bra merit att ha med på CV:t, då du har tidigare kännedom om företaget. 

Camera Flash

Viktigt att tänka på

Det är viktigt att tänka på att rekryterare och arbetsgivare i regel bara spenderar några sekunder på varje ansökan innan de går vidare, eftersom de letar efter exakt information. Hittar de inte informationen de letar efter direkt slutar de att läsa och går sen vidare till nästa CV i högen. Det är därför viktigt att placera relevanta nyckelord i din ansökan direkt i början för att behålla läsarens uppmärksamhet. Detta indikerar även att du läst jobbannonsen noggrant och att du verkligen är intresserad av jobbet.

Regler du kan ha i åtanke när du skapar ditt skräddarsydda kundtjänst-CV

  • Precis som ditt huvud-CV bör detta CV vara skrivet med svart teckensnitt mot en vit bakgrund.

  • Kontrollera noggrant att all text är felfri utan stavfel, särskrivningar eller dålig formatering. 

  • Längd spelar roll – skriv ditt CV på maximalt två sidor

  • Inkludera endast relevant information för jobbet du söker

  • Skriv med en positiv ton, proaktivt och se till att ditt CV är enkelt att läsa.

  • Kontrollera stavning, datum och titlar noggrant.

  • Inkludera inte kontaktuppgifter till referenser annat om det direkt har efterfrågats i annonsen. I alla andra fall bör du istället skriva: "referenser tillgängliga på begäran"

  • Inkludera också en notering längst ner på ditt CV som säger: "utförligt CV finns tillgängligt på begäran"

Personlig profil för kundtjänst-CV

En personlig profil, eller profilsammanfattning, är en kort text i början av ditt CV. Denna text är vanligtvis inte längre än fyra–fem meningar – eller 100 ord – så försök hålla dig till detta när du skriver din egen.

Även om en profilsammanfattning är kort måste den fortfarande vara relevant för läsaren. Arbeta utifrån platsannonsen och använd din studie- och arbetslivserfarenhet, hårda och mjuka färdigheter och eventuella nyckelord som du lyckats identifiera i platsannonsen. Målet är att matcha din sammanfattning med arbetsgivarens krav så mycket som möjligt.

Några bra punkter att tänka på:

  • Jobbtitel

  • Framhäv dina kunskaper

  • Inkludera antal års erfarenhet 

  • Belys dina viktiga mjuka- och hårda färdigheter

  • Matcha din profil med arbetsgivarens krav

Camera Flash

Tips från CV-coachen

Även om du kan skriva en sammanfattning och justera den lite inför varje tjänst du söker, är det bäst att skriva om sammanfattningen varje gång om det finns en tidsfördröjning mellan dina ansökningar.

Nedan ser du tre exempel på personliga sammanfattningar där kandidaterna har olika nivåer av erfarenhet och kompetens. Den fetstilta texten belyser den mest relevant informationen så att läsaren direkt förstår de viktigaste detaljerna innan de läser vidare. Vill du läsa mer har vi även en längre artikel om hur man skriver personliga profiler som du kan läsa.

Exempel på personlig profil - Oerfaren kundtjänstmedarbetare

Jag är en energirik och entusiastisk kundvårdskonsult med 18 månaders erfarenhet av försäkringar som nu önskar bredda mina kunskaper inom branschen. Jag har starka organisatoriska färdigheter, kan enkelt hantera inkommande samtal och är dessutom duktig på att lösa problem snabbt när jag pratar med kunder. Jag är en lagspelare och angelägen om att lära mig av andra för att utvecklas i min karriär.

Exempel på personlig profil - Erfaren kundtjänstmedarbetare

Dedikerad kundservicerådgivare med 5 års erfarenhet inom försäkringsbranschen och en portfölj av högvärderade kunder. Etik, integritet och sekretess är avgörande värden för att jag ska lyckas behålla mina kunder och jag håller alltid dessa viktiga egenskaper i åtanke när det kommer till kommunikation och engagemang. För närvarande håller jag på att min slutföra min utbildning inom företagsförsäkring och kommer vid slutet av denna att motta “Sakdiplomet”, eftersom jag är angelägen om att bredda min kunskap inom företagsförsäkringar.

Exempel på personlig profil - Senior kundtjänstmedarbetare

Kompetent kundtjänstrepresentant med 10 års erfarenhet inom branschen för både privata och företagsförsäkringar. Driven, lyhörd och tydlig kommunikatör med fokus på att hantera konflikter och lösa klientfrågor så snabbt som möjligt. Enastående organisatoriska kunskaper möjliggör förstklassig kundservice och högsta integritetsnivå för att säkerställa både kundens och företagets förtroende och säkerhet. Kompetent lagspelare som inspirerar och låter sig inspireras av mitt team. Alla försäkringscertifikat är förnyade och uppdaterade.

Inkludera dina kundtjänstfärdigheter

Kunskaperna som krävs i kundtjänstroller varierar ofta från bransch till bransch, men det finns trots detta även specifik kärnkompetens som krävs på de flesta arbetsplatser.

Glöm därför inte bort att nämna några av dessa när du sammanställer dina kundtjänstkunskaper. Lista alla dina färdigheter, mjuka som hårda, även om du bara använde dem under en kort period eller flyttade mellan branscher. Mjuka färdigheter är många gånger lite svårare att komma på eftersom du normalt använder dem dagligen och utan att behöva tänka något extra på det.

Här är några av de viktigaste, mjuka färdigheterna som krävs inom kundtjänstyrken:

  • Förmåga att anpassa sig efter situationen: Inom kundtjänst gäller det ofta att kunna utföra sina arbetsuppgifter i stressiga situationer och miljöer som genomgår snabba förändringar.

  • Empati: Möjligheten att kunna förstå kunders känslor och se saker från deras synvinkel.

  • Självkontroll: Det är ofta viktigt att kunna behålla lugnet och föra en sansad konversation i utmanande och föränderliga situationer.

  • Tålamod: Viktigt att förstå när du ska avvakta, när du ska svara och när du ska vidta åtgärder.

  • Aktivt lyssnande: Måste kunna förstå och låta kunden veta att du lyssnar på dem.

  • Övertalningsförmåga: Att kunna erbjuda lösningar på problem och vinna kunders förtroende.

  • Positivt språk: Förmågan att använda optimistiskt och uppmuntrande språk för att minska negativitet och vinna förtroende.

  • Tydlig kommunikation: Vidarebefordra information på ett enkelt sätt som är lätt för kunden att förstå.

  • Ansvarstagande: Säkerställa att problem löses, oavsett vem som är ansvarig för dem.

  • Mångsysslare: Förmågan att hålla flera bollar i luften samtidigt utan att tappa fokus.

  • Stresstålig: Måste kunna ge god service även i stressiga situationer.

Tekniska eller hårda färdigheter varierar även de beroende på bransch men i regel kommer du alltid att behöva:

  • Specifika mjukvarukunskaper, till exempel för samtalshantering eller kundbokföring.

  • Språkkunskaper

  • Kunskap om företagets produkter och tjänster.

  • Fullständig förståelse av företagets användarvillkor.

  • Kunskap om branschspecifika regler och förordningar.

  • Information om marknadsföringskampanjer och erbjudanden.

  • Kunskap gällande försäljnings- och redovisningsprocesser.

Exempel på ett kundservice-CV

CV-Exempel - Kundtjänst - Harvard-mall

Ladda ner detta CV-exempel för kundtjänst som PDF

När du tittar på denna CV-mall för kundtjänst kan du snabbt se att Anna-Lisa redan under första meningen i sin personliga profil tydligt visar att hon har många års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst. Hon nämner även att hon har ledarkunskaper och läsaren får sen även direkt reda på att hon har goda kunskaper inom tillsyn och att hon är kunnig inom försäkringsbranschen.

Dessa är båda indikationer på att Anna-Lisa letar efter en mer ledande roll i relation till hennes senaste certifieringar och utmärkelser samt gedigna karriärserfarenheter. Utöver detta har Anna-Lisa även markerat ut relevanta nyckelord i sin personliga profil, så att rekryteraren enkelt lägger märke till dessa. Anna-Lisa valde den snygga och professionella Harvardmallen för sitt kundtjänst-CV. Denna kan användas både med och utan foto för att sticka ut.

Camera Flash

Tips från CV-coachen

Det krävs lite planering för att sammanställa ett vinnande CV, så sätt dig ner en stund och ägna lite extra tid åt detta. Detta kommer i slutändan att löna sig då du ökar dina chanser att få jobbet du söker. Tänkt alltid på att läsaren vill lära känna dig på snabbast möjliga tid och inkludera därför inte för mycket text. Se istället till att det är så enkelt som möjligt att skumma igenom ditt CV för att snabbt få ett hum om dina olika erfarenheter och viktiga egenskaper.

Personligt brev för kundtjänstjobb

När du väl är klar med ditt CV är det dags att skriva ditt personliga brev. Ett personligt brev är en närmare presentation av dig själv och fungerar främst genom att komplettera den sakliga informationen på ditt CV. 

Precis som med ditt CV ska ditt personliga brev vara specifikt anpassat efter tjänsten du söker för att på bästa sätt fånga läsarens intresse och visa att du är rätt person för jobbet. Undvik däremot att upprepa dig alltför mycket med informationen som redan inkluderats på ditt CV. Ett personligt brev bör även det hållas kort och vi rekommenderar att max skriva ett som är en A4 sida långt.

Så hur ska man då strukturera sitt personliga brev? Är du osäker kan du följa nedan mall för att få en bra struktur på ditt brev:

  • Personliga detaljer

  • Öppning och hälsning till läsaren

  • Introduktion

  • Huvudsakliga brev

  • Avslutning

  • Ditt namn

  • Signatur

Introduktion

Precis som i en bra bok bör inledningen på ditt personliga brev fånga läsarens uppmärksamhet redan från början. Försök därför att komma på något lite mer minnesvärt än det gamla vanliga: “Som svar på jobbannonsen i tidningen”. Till exempel kan du nämna specifika detaljer om företaget som du uppmärksammat, eller så kan du presentera dig själv på ett mer professionellt och distinkt sätt. 

Brödtext

Detta är delen där du berättar om dina erfarenheter, kunskaper och färdigheter. Här bör du även lyfta fram dina prestationer inom både utbildning och arbetslivet, samt ge läsaren några fler detaljer om dem. Kom dock ihåg att det inte bara är en fråga om att lista dessa, utan att du även bör förklara för arbetsgivaren hur dessa färdigheter och kunskaper kommer gynna dem ifall de väljer att anställa dig. Se det som att du ger dem en mer djupgående version av ditt redan detaljrika CV och förklara även för dem varför du vill arbeta hos just deras företag.

Avslutning

I det avslutande stycket tackar du läsaren för hens tid. Skriv att du ser fram emot feedback och hänvisa till ditt bifogade CV för ett mer detaljerat innehåll av dina erfarenheter och kunskap.

Personligt brev för kundtjänst

Som kundtjänstmedarbetare kommer du mest troligt att dagligen spendera en massa tid med att prata och interagera med andra människor. Försök därför att hålla ditt personliga brev kort och koncist för att visa upp dina utmärkta kommunikationsfärdigheter. Nämn två till max tre viktiga och relevanta färdigheter och spara sen resten till en framtida intervju. Utöver det bör du även tänka på följande punkter:

  • Framhäv dina kommunikationsförmågor.

  • Fråga dig själv hur du på ett positivt sätt kan bidra till företaget och nämn sen dessa sätt i ditt personliga brev. Är det din tidigare erfarenhet du tror kommer att gynna dem? Talar du flera språk som kan komma till nytta när du jobbar hos ett multinationellt företag med kunder i olika länder? Läs vidare på vår sida om hur du framhäver dina språkkunskaper när du söker jobb.

  • Förklara varför du vill ha just detta jobb och hur du kommer att motiveras att arbeta för det specifika företaget. Läs på om företaget och släng gärna in några detaljer om det i ditt brev. Detta visar för dem att du har bra koll på vad de sysslar med och att du inte bara skickar ut massansökningar till en massa olika företag.

  • Anpassa ditt personliga brevs ton efter företaget eller organisationen du skriver det till. Söker du till exempel jobb på ett ungt företag med en mer hipp och ungdomlig ton kan du välja att använda en mer informell och blygsam ton i ditt personliga brev. Har företaget däremot en mer affärsmässig image på sin hemsida är det en bra idé att skriva med en neutral och professionell ton.

  • Låt sedan en nära vän eller familjemedlem korrekturläsa brevet åt dig en gång till.

Sammanfattning gällande kundtjänst-CV

Det är inte alltid den enklaste att skaffa drömjobbet men det bästa med det är att det helt och hållet ligger i dina egna händer. Se det som att tiden du lägger ner på ditt CV och personliga brev idag kommer att återbetala sig i framtiden i form av nya jobb och möjligheter. Vill man som arbetssökande inte lägga den där extra timmen på sitt CV blir det också svårare att kamma hem drömjobbet. Genom att spendera tid i förväg för att planera och sammanställa ett master-CV investerar du i din framtid.

Här är de viktigaste punkterna att tänka på när du ska skriva ett perfekt kundtjänst-CV:

  • Lägg tid på att skapa ett omfattande master-CV

  • Spara din mall och alla dina relevanta dokument i en säker och lättillgänglig fil.

  • Läs annonsen noggrant och välj ut passande nyckelord som matchar både arbetsgivarens krav och dina egenskaper.

  • Sammanställ ett anpassat CV från ditt master-CV och inkludera endast informationen som är relevant för jobbet du söker.

  • Skriv en positiv personlig profil på ditt CV och fokusera på jobbkraven.

När du skickar ut din ansökan:

  • Skicka alltid ditt skräddarsydda CV och ansökningsbrev i PDF-format.

  • Skicka inga andra dokument än de som efterfrågas.

  • Kontrollera att dina kontaktuppgifter stämmer och att de är lättillgängliga på CV:t.

  • Inkludera inte dina referenser annat om det direkt efterfrågas i annonsen.

Vanliga frågor om kundtjänstyrket och kundtjänst-CV 

Är du intresserad av en karriär inom kundtjänst eller funderar du på att byta karriär i den riktningen? Nedan finner du några populära frågor om yrket och hur man skriver ett CV för dig att söka jobb kundservice.

När måste jag inkludera referensinformation?

Först när rekryteraren eller arbetsgivaren har kontaktat dig och begärt referensuppgifter. Inkludera aldrig referensinformation när du först svarar på en jobbannons.

Om det rekryterarande företaget ber om referenser bör du även säkerställa att dina referensuppgifter är uppdaterade och att de är beredda på att motta samtal. Annars kanske de inte svarar när det ringer. Se även till att din referens är medveten om jobbet du söker, så att de kan anpassa informationen de ger till rekryteraren efter detta. Det kan även vara bra att påminna din referens om viktiga detaljer som årtal och arbetsuppgifter.

Bör jag inkludera hobbyer och intressen på mitt CV?

Har du liten eller ingen arbetserfarenhet kan det vara bra att inkludera hobbyer och intressen på ditt CV. Är du student eller nyligen utexaminerad kan du läsa våra artiklar anpassade för dig som söker jobb med liten eller ingen arbetslivserfarenhet. Om du bestämmer dig för att inkludera hobbyer och intressen på ditt CV eller i ditt personliga brev bör du endast nämna de som är relevanta för jobbet. Undvik även irrelevanta medlemskap och personliga prestationer som inte har någon anknytning till yrket. Kom även ihåg att rekryterare och arbetsgivare ofta är under tidspress och att de i regel snabbt vill kunna hitta information som matchar den de letar efter. 

Ett bra exempel på relevanta intressen att inkludera är till exempel om du är ledare för en knattefotbollsskola och söker ett jobb där du behöver vara bra på att leda ett team, eller om du är idrottsman och söker jobb som servitör eller servitris i en välbesökt restaurang där du springer omkring mycket.

Vad behöver jag för utbildning för att jobba inom kundtjänst?

För att jobba i kundtjänstroller behöver du i regel ett giltigt gymnasiebetyg och beroende på företaget kan du även potentiellt kräva ännu högre studienivåer. Har du till exempel läst en utbildning inom handel, service, administration eller turism kan detta många gånger ses som extra positivt. På Utbildning.se kan du finna flera relevanta kurser för tjänsten du söker. 

Behöver jag ytterligare färdigheter?

Gymnasieutbildning räcker i många fall för de flesta kundtjänstrollerna och många företag är villiga att ge utbildning till nya kundtjänstrepresentanter för att hjälpa dem komma in i sina roller. Vill du däremot till exempel arbeta inom IT-branschen är det alltid en fördel om du har examen inom teknik och IT-certifieringar som styrker dina kunskaper.

Är du däremot angelägen om att komma in i försäkringsbranschen kan en finansutbildning definitivt vara en förutsättning. Det är därför alltid en god idé att se vilken typ av utbildningar och certifikat är kopplade till branschen man vill jobba inom. En del utbildningar är gratis och kan slutföras väldigt snabbt, vilket gör dessa till ypperliga möjligheter att ytterligare stärka ditt CV för att stick ut bland dina medsökande.

Finns det olika specialområden inom kundtjänst?

Alla organisationer och företag behöver ha någon form av kundtjänst som snabbt och effektivt kan hjälpa kunder när de behöver information eller när problem uppstår. Det finns flera olika branscher du kan specialisera dig hos för att arbeta inom kundtjänst:

  • Elektronik

  • Informationsteknik

  • Försäkring

  • Hälsovård

  • Fritid och resor

  • Lokala myndigheter

  • Tillverkning

  • Detaljhandel

Hur ser det ut med karriärutveckling inom kundtjänst?

Kundtjänstroller börjar med roller på ingångsnivå som sedan kan utvecklas över tid till teamledare och avdelningschef. Beroende på bransch och om du har, eller är villig att, att vidareutbilda dig och skaffa dig fler kvalifikationer, kan du även gå vidare till extern försäljning, försäljningshantering, marknadsföring eller PR.

Det finns även korta onlinekurser inom kundservice som du kan gå för att utöka dina färdigheter. Du kan också specialisera dig inom specifika branscher – ju mer specialiserad du är, desto högre lön kan du också kräva. 

Vad tjänar man normalt inom kundtjänst?

Grundlönen för arbete inom kundtjänst 2022 låg mellan 24 000 och 31 000 kronor per månad. Lönen varierar dock beroende på erfarenhet och kompetens.

Var hittar jag bra mallar för mitt kundtjänst-CV?

Hos CVMaker har vi ett stort utbud av mallar på vår hemsida. Här hittar du över tjugo olika CV-mallar, alla med sina unika designer som är lämpliga för alla typer av yrken och karriärer. För vårt exempel använde vi Harvard-mallen, men det finns även flera andra kreativa designer att välja mellan.

Jag vill inte skriva mitt eget CV för kundtjänstyrket eller personliga brev, finns det någon tjänst jag kan anlita?

Ja, på CVMaker erbjuder vi även tjänsten att få sitt CV skrivet åt en. Vi kan skapa ett professionellt och skräddarsytt CV till din önskade jobbansökan på bara några dagar. Denna process är enkel, effektiv och smärtfri.

När du nu har läst denna hjälpsamma artikel och lärt dig hur man skriver ett bra kundtjänst-CV är det dags att skapa ditt eget professionella CV. Vi har över 20 olika CV-mallar du kan välja mellan och alla går att anpassa efter eget tycke och smak. Du bestämmer själv färgval, layout, samt profilbild, men vi rekommenderar att du använder dig av tipsen i denna artikel för att öka dina chanser att få komma på arbetsintervju. Kom ihåg att ett representativt och professionellt CV med personligt brev är nyckeln till att landa ditt drömjobb!

Behöver du hjälp med att skriva ditt kundtjänst-CV?

  • Star
    Experterna skriver och formulerar
  • Star
    Bli upptäckt av rekryterare idag

Få intervjun för ditt drömjobb med CVMaker

Skapa enkelt ditt professionella CV inom 10 minuter och ladda ner det när och var du vill!

AddSmallSkapa ditt CV
CheckCircle

Öka dina chanser att få ditt drömjobb med CVMaker.